Algemene Ledenvergadering 1Woensdrecht, 4 april 2019. Binnenkomst om half twee, met koffie, thee en koekje.
Ruim op tijd kwamen de eerste leden binnen en dat waren er dit keer 90 dus een hele goede opkomst van de heren en dames.

Na de bekende handtekening op de presentielijst bij Marianne en het cadeau in de vorm van een balpen en boek, vond een ieder al snel de weg naar de koffie/thee hoek.
Maar om twee uur was het toch echt tijd om na de oproep van de voorzitter een stoeltje in de vergaderruimte te zoeken. Waar eenieder dan ook snel, met het overzicht van de vergadering en het financieel verslag van de penningmeester gehoor aan gaf. Zodat de voorzitter rond twee uur de vergadering opende. Voorzitter memoreerde o.a., dat met een aanwezigheid van meer dan 50% van de leden, het bestuur zéér tevreden kan zijn. Compliment aan de leden.Algemene Ledenvergadering 2 Tijdens deze vergadering namen we ook afscheid van onze secretaris Marianne van Meer die op eigen initiatief na 6 jaar het bestuur verliet. Uiteraard werd zij door de voorzitter en bestuur bedankt voor haar inzet en werd zij beloond met een prachtige bak voorjaarsbloemen en bollen. Dit vergezeld gaand van een mooie VVV cheque waar zij zelf iets leuks mee kan doen. Ook haar echtgenoot, Henk van Meer, werd door de voorzitter/bestuur bedankt met een lekker flesje, omdat wij Marianne van hem 6 jaar hebben mogen lenen als secretaris. En van de leden kreeg zij een dankjewel applaus. Ook de kascommissie Dhr. Ton Schimmelpenning en Dhr. Paul de Hoon werden voor hun diensten bedankt met een fles heerlijke wijn door de voorzitter. De vergadering liep vlot en voor het verslag met inhoud van de vergadering…dat kunt u lezen in het verslag van de ALV 2020.

Algemene LedenvergaderingNa de vergadering waren de kelen droog, dus kon in de pauze een ieder een kopje koffie/thee nuttigen voordat we weer terug naar onze stoelen keerde om naar de lezing van onze gastspreker Majoor Nick te luisteren. Wij hingen met z’n allen aan zijn lippen, toen hij ons informeerde over de F35A. Wat een geweldige lezing, die vergezeld ging met power point beelden, die het hele verhaal van de F35A nog duidelijker maakte. Heel veel info zodat wij allen bijgepraat zijn omtrent het nieuwe paradepaardje van de Koninklijke Luchtmacht. Geweldig dat er velen vragen kwamen van de leden voor de Majoor, die dan ook allen beantwoord werden.
Als dank kreeg de Majoor een heerlijke fles rode wijn en uiteraard een balpen met inscriptie als aandenken en als laatste, van de leden die genoten hadden van zo een fantastische gastspreker, een groot applaus.
Maar toen was het toch echt de hoogste tijd voor een drankje aan de bar. Tja en dat laat eenieder zich geen twee keer zeggen. Dus de glazen werden gevuld en gingen na deze informatieve gezellige middag nog sneller leeg.Algemene Ledenvergadering 4 En tijdens het nuttigen hiervan roken al onze neuzen de heerlijke blauwe hap die klaar was gezet door Paresto. Al heel snel stond er een file, niet op de snelweg, maar in de mess. De magen waren hongerig en een ieder liet het zich dan ook goed smaken, met als toetje heerlijke spekkoek. Een ding is duidelijk, de blauwe hap smaakt nog steeds fantastisch bij Paresto.
Maar als de magen dan gevuld zijn en de dorst is gelest en we met z’n allen weer bijgekletst hebben, ja, dan wordt het toch weer tijd om huiswaarts te keren.
Kortom, het was weer een topmiddag, de woorden die bij deze middag passen zijn:
Gezelligheid – samenzijn – bijkletsen - informatief – en heerlijk eten.
Wat een postactieven club, gewoon weg super en zij, die deze middag om welke reden dan ook niet aanwezig konden zijn, bestuur ziet graag bij de volgende gelegenheid.
Als laatste nog wat foto’s van deze geweldige middag, zodat U thuis nog even kunt nagenieten.
Ik zie U graag bij de eerst volgende gelegenheid op Woensdrecht, de uitnodiging en datum wordt naar U allen toegezonden, was bij het schrijven van dit artikel bij mij nog niet bekend.

Met vriendelijke groet,

Marian van Bergem.