Het vliegveld Seppe heeft een aardige ontwikkeling doorgemaakt. Gestart in 1949 als een vliegveld voor zweefvliegtuigen, kreeg het in 1961 toestemming voor het gebruik van motorvliegtuigen. In 2002 werd de grasbaan vervangen door een geasfalteerde start- en landingsbaan, waarmee het vliegveld zijn regionale functie kon versterken. Ons doel is echter niet het vliegveld, maar het aldaar gelegen Vliegend Museum.
Op 18 september vertrokken wij rond het middaguur van de Vliegbasis Woensdrecht naar Het Vliegend Museum Seppe om daar drie kwartier later te arriveren. Na de ontvangst aldaar wachtte ons een eenvoudige maar gezellige lunch, waar natuurlijk weer werd bijgepraat en oude verhalen werden opgehaald.
Tijdens deze lunch werden 2 personen, te weten de heren van Hoof en Duijker, uitgeloot voor een door de vereniging betaalde rondvlucht. De rondvlucht werd gemaakt in een “Luscombe model 8” en werd door beiden als enorm leuk ervaren.
Na de lunch werden de 64 deelnemers in groepen verdeeld en begon de rondleiding door het museum. Onder deskundige leiding werd een rondgang gemaakt door de hangaar, waar we diverse toestellen konden bezichtigen, zoals de Wright flyer, de Messcherschmitt maar ook een Tigermoth en Spitfire. Tevens waren er diverse typen vliegtuigmotoren te zien. Allerlei attributen, modellen en nog in restauratie zijnde vliegtuigen passeerden de revue,voor de meeste een stuk nostalgie waar velen nog mee of aan gewerkt hadden.
Na een gezellige middag werd de thuisreis naar Woensdrecht aanvaard en konden we terug zien op een geslaagde middag en werd alweer uitgekeken naar een volgenduitstapje.